Better

Bild från gamla borgå. Super mysigt ställe!
Tänkte bara berätta att mammor är bra att ha. Pratade med henne om vad som pågår i mitt liv
just nu, främst syftar jag på förra inlägget. Och det hjälpte mycket. Jag fick se hennes syn på
saker och få ett annat perspektiv på hur jag ser på det.
Jag tror att många i denna generation har för höga krav på sig själva. Man ska klara det ena
och det andra utan problem, man ska utstråla glädje och harmoni, må bra och jobba hårt.
Och helst ska man ha mycket pengar, träna på vardagarna och festa på veckosluten.
Men när kroppen och sinnet säger ifrån är det bara att lyssna. Jag har lärt mig från mina misstag.
Jag vågar säga att jag inte mår bra och det är det första steget. En balans mellan positivt och
negativt är vad livet är uppbyggt på. Men när den negativa sidan tar över måste man fundera på vad
som händer och vad man kan göra. Och det har jag gjort idag. Nu är det bara att vänta på att
jag får svar på mitt mail och sen tar jag saken därifrån. Känns som att en sten lyfts från mina axlar.
Sedan är det bara ett mindre roligt samtal som väntar. Men: Me before work. Så är det bara.

Kommentera här: