This and that

1 december idag. Och jag har inte skaffat en chokladkalender. WHATS WRONG WITH ME?
Måste göra det idag. (Man blir aldrig för gammal för julkalendrar. Punkt slut.)
 
Annars då. Försöker samla motivation att skriva på examensarbetet. Har två böcker här brevid mig
som bara väntar på att jag ska öppna dem. Orkar inte. Motivationsbrist. Igen.
Har funderat lite hit och dit med mitt val av yrke också. Har varit vikarie på två skolor nu som
skolassistent och jag kom fram till att jag inte vill jobba med barn som har någon form av funktionshinder. Det fungerar inte för mig. Och barn i lågstadieåldern? Njä. Högstadie och uppåt är det jag vill jobba med.
Men helst inte i en skola, utan i en ungdomsverkstad eller liknande.
Har sagt det flera gånger tidigare att jag vill jobba i en ungdomsverkstad, men genom dessa vikariat
har jag fått det bekräftat. Jag kommer fortsätta ta vikariat genom Seure tillsvidare,
men förhoppningsvis då jag blir klar socionom får jag jobba med det jag vill.
1 Anonym:

skriven

Var finns det ungdomsverkstäder?

Svar: Det finns lite över allt i Finland! De flesta är på finska, några är tvåspråkiga och några helt svenska. Som t.ex. Föregångarna i Vasa och Sveps i Helsingfors :)
Jonna Teir

Kommentera här: