Bort

Usch vilken ångest jag har för framtiden för tillfället. Kommer snart bli klar i skolan och då
vill jag jobba en liten stund innan jag flyttar iväg. Vill absolut inte bo i Finland, inte ens i Norden.
Skulle vilja bo där det är minst 15+ grader varje dag, året runt. Finns inget värre än snö och kyla.
Skulle kunna tänka mig att bo i England, men där är det också kallt. Och regnar massor.
Sen skulle jag kunna tänka mig Australien. Men där finns massa äckliga spindlar och ormar
(och andra läskiga livsfarliga odjur). Sen Japan förståss. Men då är det språket.
Borde man åka dit ett halvår för att jobba och sedan bestämma sig. Eller fast studera japanska?
Suck suck suck. Men det är väl en tid tills det, har mycket jobb framför mig i skolan nu.
Men inom ett år. Då vill jag ha allt på klart och kunna boka flyg och allt som behövs.
Hejdå Finland och äckelvinter.

Kommentera här: