Att shoppa på Ebay

Jag har nyligen hittat min själsfrände på internet, Ebay. Det är alltid lite spännande att
beställa saker via internet, speciellt från någon hemsida som säljer från flera olika länder.
Hittills har jag alltid fått det jag beställt och jag har varit nöjd med produkten!
 
Mina tips till er som vill testa på att shoppa på ebay:
- Skaffa Paypal. De flesta försäljare har så att man endast kan betala via Paypal.
- Klicka på "Buy It Now", då får man oftast upp såna försäljare som säljer fler av samma
produkt och då är det större chans att du får det du beställer.
- Titta alltid på försäljarens rating! Är det en toppförsäljare? Har han höga poäng?
Jag shoppar aldrig från en försäljare som har under 99% positiv feedback.
(Och bli inte skrämda, det finns helt massor av såna försäljare som har bra rating!)
- Det är alltid bra att veta vad du söker efter. Det finns SÅ MYCKET annat på ebay att
det underlättar om du vet vad du vill ha.
- Några andra saker du kan fundera på innan du beställer från Ebay:
Har de flera bilder av produkten? Har de någon beskrivning av produkten?
Kan man kontakta försäljaren? Är försäljaren erfaren? Kan man returnera produkten?

Kommentera här: